"רציתי לספר לכם סיפור- עליי, ועליה, ועל ההיא, ועל האקדמיה, ועל חיים די סטנדרטיים של סטודנט די ממוצע, עם ממוצע קרוב לממוצע [...] זה שזור אנקדוטות משעשעות ו... ודברים! כן! ויש לי דעות על דברים! ונוכל להתווכח עליהם! ו... ויהיה קוסם! וליצן! ומוהל! ...יהיה דיסקו!"

יום ראשון, 22 ביולי 2012

לו יהי

השתתפתי היום בצעדת ההספד למשה סילמן. יצאנו מהגן שמול בית ראש הממשלה ברחוב עזה, וצעדנו עד למעונו הרשמי של ראש הממשלה. פגשתי שם חבר מהאינטרנט, את הכלב שלו- ובדיעבד, מסתבר שגם את שלום בוגוסלבסקי. היה משהו אחר באוויר מההפגנה הקודמת שהייתי בה. פחות אנשים, הרבה יותר אמוציות. הרבה אנשים נענו לקריאה לבוא בחולצות שחורות, וארגנו גם נרות. יובל הביא עבורו ועבורי דגלי ישראל- הוא תלה את שלו על מקל, אני התעטפתי בזה שהביא עבורי, ככה הרגיש לי נכון. אגב, אלו היו שניים מארבעת הדגלים היחידים בארוע, שני האחרים היו דגלים אדומים. שוב זה מחזיר אותי לנושא הדגל. במעון ראש הממשלה הוצבו הנרות, ונישאו נאומים. כל מיני אנשים נאמו: פעילים חברתיים, חבר של משה סילמן, אפילו זקני השבט מהפנתרים השחורים.
גם אני.
ניגשתי, שאלתי אם אפשר לומר כמה מלים, אמרו לי שכן. לא ממש ידעתי מה אני רוצה לומר, היה לי רעיון כללי. אז כשהגיע תורי, אמרתי כמה מלים על זה שמשה סילמן הגיע בשבוע שעבר להפגנה של המחאה האזרחית - ואז הקראתי את הקטע הזה (עוד קצת למטה), שהוא התפילה הכי אזרחית שאני מכיר, ובוודאי אחת התפילות היפות בשפה העברית. בהתחלה בטון רגוע, ואז הטונים הלכו ועלו, והקול התחיל לרעוד לי - כל הגוף התחיל לרעוד לי - והבתים האחרונים הוקראו כבר בקול זעקה השמימה, המגאפון כבר היה מיותר. לפזמון האחרון באמת ויתרתי עליו, ובכל זאת אני משוכנע שכולם שמעו. אני רגיל לעמוד מול קהל, גם של מאות אנשים (ולהערכתי היו הערב כ-300 איש), וזו פעם ראשונה שקורה לי דבר כזה, באמת. לא היה לי קר, אפילו הייתי עטוף בדגל ישראל. זה כנראה המעמד עצמו. מי יתנני האומץ לעשות זאת שוב, מי יתנני האחריות לצאת מהבית שוב.
מקווה שיעלו תמונות ו\או סרטונים, אם יהיו כאלו רלוונטיים - אצרף.
שוב, אני רוצה להקדיש את התפילה הזו לזכרו של משה סילמן - ולכולנו, שמגיע לנו מקום טוב יותר לחיות בו.

"עוד יש מפרש לבן באופק 
מול ענן שחור כבד 
כל שנבקש לו יהי. 
ואם בחלונות הערב 
אור נרות החג רועד 
כל שנבקש לו יהי. 

לו יהי, לו יהי 
אנא - לו יהי 
כל שנבקש לו יהי. 

אם המבשר עומד בדלת 
תן מילה טובה בפיו 
כל שנבקש לו יהי 
אם נפשך למות שואלת 
מפריחה ומאסיף 
כל שנבקש לו יהי 

מה קול ענות אני שומע 
קול שופר וקול תופים 
כל שנבקש לו יהי 
לו תישמע בתוך כל אלה 
גם תפילה אחת מפי 
כל שנבקש לו יהי 

בתוך שכונה קטנה מוצלת 
בית קט עם גג אדום 
כל שנבקש לו יהי. 
זה סוף הקיץ סוף הדרך 
תן להם לשוב הלום 
כל שנבקש לו יהי. 

ואם פתאום יזרח מאופל 
על ראשנו אור כוכב 
כל שנבקש לו יהי. 
אז תן שלווה ותן גם כוח 
לכל אלה שנאהב 
כל שנבקש לו יהי. 

לו יהי, לו יהי 
אנא - לו יהי 
כל שנבקש לו יהי" 
(נעמי שמר)





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה